Friday, May 13, 2011

Rahsia Di Sebalik Nama Muhammad

saja nak kongsi satu info menarik yang aku jumpa dalam Syok.Org.... thanks kepada En.Sakura Something kerna sudi mengkongsikan info berkenaan "Rahsia Di Sebalik Nama Muhammad" yg berguna ni....mungkin ada yang pernah share dan kongsikan info ni...tapi saja nak sharekan lagi la....moga jadi pedoman pada kita....

1. Kata Muhammad, jika kita gabungkan dalam bentuk mim-kha-mim-kha-dal, maka akan menjadi sebuah sketsa seorang manusia. Anda tentu sudah maklum Jika sebaik-baik makhluk yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah MANUSIA. Dengan segala kelebihan mereka, sementara mahluk lain hanyalah haiwan, tumbuhan dan planet-planet yang penuh rahsia.



2. Kata Ahmad, jika kita teliti satu-persatu hurufnya maka huruf-huruf itu akan menggambarkan seorang yang sedang melakukan solat, tahukah kamu bahawa SOLAT merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya.



3. Kata Muhammad jika digabungkan huruf-hurufnya maka akan berbentuk layaknya manusia yang sedang sujud dalam solat. Dalam gerakan SUJUD dalam Solat merupakan inti dari semua rukun-rukunnya, kerana pada saat sujud manusia menundukkan 8 bahagian tubuhnya di bumi bukti kepasrahan kepada sang pencipta.



Subhanallah, Allahu Akbar, betapa rahsia Allah sangat menggetarkan hati, saya yakin masih banyak tersirat rahsia-rahaisa lain di sebalik sosok, nama dan semua yang berkaitan dengan sang kekasih sejati 'Habibullah: Muhammad' Shallallahu'alaihi Wa Sallam.

Nota Penulis:- Semoga menjadi pedoman kepada kita....

2 comments: