Wednesday, May 4, 2011

Drama Insurgensi

Tadi masa dok melayan video dalam Utube aku terlihat satu video yang memang aku cari selama ini....iaitu insurgensi.....merupakan sebuah drama terbitan ACE MOTION sdn bhd dengan kerjasama Kementerian Pertahanan (Angkatan Tentera Malaysia) drama ni memang menarik mempunyai 26 ep. tapi sempat ditayangkan 13 episod ja kat RTM sekitar tahun 2002 atau 2003 ..... terdapat masalah dalaman antara Pihak ATM ngan RTM yg menyebabkan cerita ni tak dapat ditayangkan sepenuhnya tak tahu sebab apa.... tapi cerita ni memang layan.....agak sukar mencari cerita perang terbitan Malaysia....hanya beberapa sahaja yang aku tahu seperti Prebet Badul, Darah satria, Bukit Kepong, Sarjan Hassan, Lt Adnan dan lain2 yang aku tak sebut... ini yang aku kongsikan sedikit intro video pasal drama ni yang diambil dari Utube hasil sumbangan Brother GGK21 ok.....semoga manaikkan semangat anda bial dengar intro cerita ini...




Sinopsis;-






It tells a story about the2nd Platoon of B Company, (No 5 Platun adalah callsign dia). 8th Ranger Battalion exploits during the 2nd Armed Struggle (or popularly known as 2nd Emergency








No comments:

Post a Comment